V listopadu nás navštívily studentky z Pedagogické fakulty UK v rámci Učitelského praktika. Bylo nás ten den lehce přes 40, a tak jsme se na 1. část čtenářské lekce podívali ven:
• s @luciekozeluhova jsme si opět zahrály krátké improvizační divadlo “redaktor” a “ježek” asi nějak takto:
• po zahradě byl rozvěšený text z @ahojdivocino - Rozhovor s ježkem západním, který si děti i studentky pročetly a odpovídaly na 5 otázek
• po přečtení šly do kruhu sdílení, kde se vzájemně potkávaly, odpovídaly, shrnovaly, doptávaly se, předávaly své zkušenosti nejen z přečteného textu
• skupinová práce na pětilístku o ježkovi a společné sdílení
• rozhovor s přírodninou - děti se staly redaktoři z přírodovědeckého časopisu a dělaly rozhovor s přírodninou (to jsme na chvíli udělaly ze studentek, které si vylosovaly lísteček - šiška, pařez, vodopád, lýkožrout…a měly odpovídat jako šiška v lese, pařez od dubu apod. ) Tato aktivita byla vážně skvělá! Fantazie dětí mě neskutečně baví! Redaktorka si povídá se smrkem: “Chtěla bys být vánočním stromečkem?” :)
• společné sepsání krátkého článku do časopisu ze zjištěných informací
• sdílení a závěrečná reflexe dětí a potom studentek ("Nejlepší bylo, když jsem si povídala s hlínou a mohla ji pokládat záludné otázky.":))
S dětmi jsme v dalším týdnu otevřely Canvu, ve které jsme texty přepsaly do dokumentu, upravily, přidaly ilustraci a už nám informace visí ve třídě.
Commentaires